donderdag 14 november 2019

Familiegeschiedenis: uit oude telefoonboeken

Al vaker schreef ik over mijn overgrootvader Steffen Bijl en zijn werk als aannemer en eigenbouwer in Amsterdam. De informatie haalde ik grotendeels uit krantenberichten op de onvolprezen krantenpagina van de KB, en uit de familieverhalen.
Op eerder genoemde website van de KB. www.delpher.nl vond ik waardevolle aanvullende gegevens uit oude telefoonboeken, niet alleen over mijn overgrootvader maar ook over zijn partners Distelbrink en Arendse. De telefoonboeken geven soms ook informatie over de plaats waar er werd gewerkt. 
De aannemers waren telefonisch bereikbaar in de bouwkeet in de betreffende straat.

Adres van Johannes Theodorus Distelbrink, 1918
Bron: www.delpher.nl
Steffen Bijl en Johannes Theodorus Distelbrink , 1921
Bron: www.delpher.nl
Steffen Bijl en Johannes Theodorus Distelbrink,
aan het werk in de van Woustraat, 1922 
Bron: www.delpher.nl
Steffen Bijl en Johannes Theodorus Distelbrink
aan het werk aan de Transvaalkade, 1928
Bron: www.delpher.nl
Cornelis Arendse, 1933
Bron: www.delpher.nl
Cornelis Arendse, 1934
Bron: www.delpher.nl
Cornelis Arendse
Bron: www.delpher.nl
Steffen Bijl en Cornelis Arendse, 1939
Bron: www.delpher.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten