dinsdag 15 mei 2012

Putdekselkunst

Tijdens mijn reis door Japan kreeg ik pas in Beppu de fraaie putdeksels in de gaten. Vanaf dat moment lette ik iets beter op de ware straatkunst aan mijn voeten. 

Beppu

Beppu

Beppu

 Beppu

Beppu

Helaas liep de reis al aardig op zijn eind, en heb ik daarna alleen nog in Nagasaki en Osaka nog mooie putdeksels gezien. Het was nog niet zo makkelijk om deze kunstwerken te fotograferen. Sommige liggen midden op straat en andere op drukke trottoirs. Je moet je kans wagen tussen het verkeer en de voetgangers door


Nagasaki

Nagasaki

Osaka

Die van Tokio, Kyoto en Hiroshima heb ik dus gemist, want daar was ik toch teveel bezig met verheven zaken als tempels, kastelen en kersenbloesems om me te bekommeren om zo iets laag bij de gronds als een nederige putdeksel. en andere straatkunst


Geen opmerkingen:

Een reactie posten