dinsdag 26 juni 2012

Hiwatari-shiki : tsjakka

Op 15 april was op het Miyajimaeiland het vuurloopfestival: Hiwatari-shiki
We gingen met de veerboot van Hiroshima naar dit eiland met de beroemde rode torii in zee.
Op Miyajima lopen schurftige heilige herten rond die in je tas en jaszak snuffelen en proberen je spullen op te vreten.
Het Hiwatari-shiki ritueel vond plaats in de Daishoin tempel op de heilige berg Misen

onder de vuurkorf
.
Ik kwam er om 11.45 aan en kon nog net een hoekje vinden waar ik kon zitten. Wel vlak onder een vuurkorf, en de wind stond ook nog eens verkeerd, dus was het oppassen met de vonkenregen die regelmatig over me heen kwam.
Eerst kwam er een processie langs die naar de Kannon-dō Hall ging. Daar klonken na enige tijd de inmiddels bekende boeddhistische gebeden en tromgeroffel.

processie
processie











Om 13 uur begon het spektakel dat zou eindigen in een blote-voetenloopje over gloeiende kolen.



Hiwatari-shiki



Hiwatari-shik
Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki












Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki
Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki






























En toen was mijn batterij leeg > :-(((((. De hiernavolgende foto's zijn gemaakt door een reisgenoot, die ze vriendelijk ter beschikking stelde.

Hiwatari-shiki
Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki

Hiwatari-shiki


















Hiwatari-shiki Tsjakka
Hiwatari-shiki Tsjakka
Hiwatari-shiki Tsjakka

Hiwatari-shiki Tsjakka
Hiwatari-shiki Tsjakka

Hiwatari-shiki Tsjakka

Hiwatari-shiki Tsjakka
Tsjakka!!!! Emile waar blijf je nou?




































Enfin, ik had wel de nodige brandblaren en brandgaten in mijn kleding opgelopen, maar dit had ik toch echt niet willen missen. En nee! Ik heb niet over de hete kolen gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten