woensdag 25 mei 2011

Cthulhu wordt gevoed met RSS feeds

Ding 7 van de 23- archiefdingen.
RSS feeds en webcare
Deze opdracht was nog blijven liggen.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Ik heb zelfstandig een paar feeds gezocht over enkele van mijn lievelingsonderwerpen.
De feed over Cthulhu heb ik opgenomen in mijn blog (zie rechts).



De verrijzenis van Cthulhu


Verder heb ik mij geabonneerd in Googlereader op de newsfeed van een Star Trek site
Eerlijk gezegd heb ik deze twee feeds gevonden door een zoekterm in Google gecombineerd met de term RSS feeds
Ik denk dat ik mijn abonnementen maar heel beperkt hou, met die paar feeds en blogs waarop ik mij heb ingeschreven heb ik al 526 berichten binnen.
Het handigste is om de berichten als lijst te presenteren in Google reader.

De diverse archiefblogs zijn natuurlijk van grote waarde in de archiefwereld, maar voorlopig heb ik al voldoende aan het archiefforum van Hennekam.

Webcare.
Bezoekers van onze website die een fout in een beschrijving opmerken kunnen dit mailen naar het archief, de betreffende mail wordt dan doorgestuurd naar degene die voor die collectie verantwoordelijk is en die moet dan de correctie aanbrengen. Is dit ook een vorm van webcare. of is dit te simpel gesteld?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten