maandag 23 mei 2011

Omgevallen boekenkast

Ding 18: Librarything

Dit vond ik wel een leuke opdracht, maar wil je het echt goed doen, dan kost het wel meer dan de voorgeschreven tijd van twee uur per ding.  Op zich geen moeilijke oefening. Nu zou ik makkelijk 200 titels kunnen toevoegen, maar ja tijd, tijd en nog eens tijd. In ieder geval zijn het er 16 geworden.
Als Arkhamarchivaris heb ik een kleine selectie uit mijn boekenkast op librarything gezet. Van twee titels was geen plaatje beschikbaar en van die omslagen heb ik zelf de afbeeldingen geupload.



Het grootste probleem vond ik om een kleine keuze te maken uit mijn enorme boekenkast. Je mag gratis maximaal 200 titels toevoegen. Daarna willen ze je geld.

Krakers zoals de Duinreeks van Frank Herbert en Tolkien’s Ringtrilogie zet ik er al niet eens op, dat zou toch niks toevoegen. Maar ja een Indiase editie van Dracula, gekocht in 2006 op een stationsperron in New Delhi wachtend op de nachttrein naar Bikaner mag natuurlijk niet ontbreken.
Grappig is wel het enorme verschil in aantallen lezers en daarmee de bekendheid respectievelijk de populariteit van het betreffende werk. De goede waardering van de meeste titels sluit wel aan bij mijn leesbeleving.
Eerlijk gezegd geloof ik al die groepen en discussies wel.  Ik heb regelmatig op Amazon.com en de IMDB recensies en discussies gevolgd over boeken en films waar mijn belangstelling naar uitgaat.  Wel zal ik de komende tijd nog een kleine bespreking aan deze titels toevoegen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten