maandag 16 mei 2011

Wat zou je kiezen? Zitten op een leuk terras of op Facebook?

Ding 17: Sociale media

Facebook. Ik kreeg ooit een uitnodiging om vriend te worden, maar ben daar niet op ingegaan. Regelmatig is Facebook negatief in het nieuws als het gaat om de privacy van de gebruikers, met name in de richting van de commercie.


Hyves heb ik wel eens op rondgesnuffeld. Toen ik in Google een zoekactie ondernam naar een bepaald persoon kreeg ik oa Hyves als treffer. Ook al is een groot deel van het profiel afgeschermd, je krijgt toch een indruk al is het alleen maar door alle speciale groepen waar de persoon aan deelneemt.


Linkedin: geprobeerd met 23 archiefdingen naam en wachtwoord in te loggen zoals wordt uitgelegd, kreeg de mededeling dat het wachtwoord niet klopt.


Sociabel: hoewel ik tot de BBdoelgroep behoor lijkt me dit netwerk van een oubollige gezelligheid. Mijn interesses zijn denk toch te specifiek. Contacten met familie en vrienden zijn of direct van persoon tot persoon en verder met telefoon, e-mail en Skype.


Wel heb ik mij bij Orkut (leuke naam trouwens, een beetje Tolkienachtig) aangemeld, maar ik heb nog geen idee wat ik daar zou moeten doen. Bovendien is dit een Googleomgeving en ook Google heeft een nogal bedenkelijke reputatie als het gaat om de privacy van zijn gebruikers.
Op Dizzie.nl heb ik even gekeken. Een boeken en literatuurnetwerk klinkt leuk, maar nog leuker is gewoon het lenen van en uitlenen aan kennissen en vrienden van boeken.


Kortom: ik ben beslist geen digibeet, maar mijn vrije tijd breng ik liever door op mijn favoriete terras




met leuk gezelschap dan met de oprispingen van volslagen onbekende “vrienden” op mijn beeldscherm
En op het werk? Daar heb ik helemaal geen tijd om op sociale netwerken rond te hangen.

1 opmerking: