donderdag 26 mei 2011

Gezocht: waar stonden deze gasfabrieken?


Ding 7 Flickr en Mashups

Volgens de opdracht heb ik verder rondgesnuffeld in Flickr en een paar mashups uitgeprobeerd.
"Findr" is wel aardig, zeker omdat je op de gebruikte zoektermen kunt verfijnen.
“Spell with flickr”, vreselijke vormgeving, nodigt mij niet uit

Nieuwsgierig geworden naar API heb ik rondgekeken op:
Maar zelf een api maken/ontwerpen vereist wel veel meer programmeerkennis dan ik nu bezit vrees ik. Ik krijg overigens de indruk dat veel makers van mashups hun eigen hobbies en obsessies daarin uitleven. Niks mis mee overigens.

Rechtenvrije plaatjes op Flickr kan je ondermeer hier vinden: http://www.flickr.com/groups/creative_commons-_free_pictures/

Daar heb ik dit plaatje gevonden : "de bronzen ruiter"

Victory over Sweden
Bruno Girin
 Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik dit plaatje weer op mijn weblog kan delen. Dat moet ik nog uitzoeken
http://www.zoekplaatjes.nl/ geldt jammer genoeg alleen maar voor foto’s, zou ook voor topografische afbeeldingen gebruikt moeten kunnen worden.
Zo heb ik hier een paar afbeeldingen van gasfabrieken die ik niet goed kan thuisbrengen.

In een doos met foto’s van diverse gasfabrieken in Nederland zijn drie waterverf tekeningen van gasfabrieken gesigneerd door J.A. Last aangetroffen. De tekeningen hebben geen titel en zijn ongedateerd. De gasfabrieken op de tekeningen hebben geen gelijkenis met het in het Gelders Archief aanwezige beeldmateriaal van de gasfabriek Arnhem. Johannes Anthony Last, 1837-1901 (geboren en overleden in Den Haag), was werkzaam was in Den Haag ca. 1852-1901  Mogelijk hebben de gasfabrieken op deze tekeningen in de omgeving van Den Haag gestaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten