maandag 6 juni 2011

De aard der dingen

SF en archieven ; wordt vervolgd 

Ook buitenaardse culturen zoals de Klingons en de Borg doen aan (digitale) archiefvorming

Integriteit en betrouwbaarheid van de informatie uit archieven komt aan de orde in de aflevering "Sins of the Father"

In deze aflevering worden door enkele onderzoekers van de Enterprise de gegevens uit een Romulaanse database over een ruimteslag bij Khitomer vergeleken met informatie in de Klingon archieven. Het blijkt dat de met de Klingonarchieven is geknoeid
"Upon comparing the information in the Klingon archives with the Intrepid logs, La Forge and Data discover that there is a discrepancy in the transmissions. The evidence which supported Mogh's guilt was faked.”




Ding 22: mobiele toepassingen - de toekomst?

Ik heb nog een Nokia, 6 jaar oud. 99% van de toepassingen op dit apparaat gebruik ik niet. Ik heb zelfs de functie oom foto’s te maken uitgeschakeld. In mijn omgeving zie regelmatig enthousiastelingen in de weer met I-phones, e-readers en nog meer van dat leuks, waarbij ik soms zinvolle, maar meestal “leuke”apps te zien krijg: gps, nieuws, muziek, “Fokke en Sukke”, enz, enz. De mogelijkheden zijn eindeloos, zolang de batterij strekt.

In ons bedrijf wordt al onderzocht hoe de e-reader voor het bedrijf kan worden ingezet.

Van de wesbite Arnhem3D zou een mooie mobiele apps gemaakt moeten worden. De fysieke wandeling door het hedendaagse Arnhem wordt gecombineerd met een virtuele wandeling door de stad van eeuwen geleden.
Mobiele internettoepassingen zijn echter zo populair dat telecombedrijven voor bepaalde apps de consument extra willen laten betalen. Het laatste woord is hierover nog niet gesproken. Als er straks dik betaald moet worden voor allerlei vormen van (mobiel) internetgebruik wil ik nog zien hoe populair allerle apps blijven.

Ik heb de volgorde van de dingen omgedraaid. Ding 21 doe ik de volgende keer, want die materie is toch iets ingewikkelder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten