maandag 18 april 2011

Alice in Wikiland

Ding 13:

Wikipedia, wikicommons en de diverse wiki's ben ik vaak genoeg tegengekomen als gebruiker van internet, en ik was dan ook al op de hoogte van de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen of informatie toe te voegen.
Ik heb de Archives Wiki eens bekeken, willekeurig een aantal landen eruitgepikt: Japan, Roemenië en Rusland. De content valt echter tegen. 99% is niet ingevuld. Maar ik kan me voorstellen dat de vakzusters en-broeders het daar net zoal hier te druk hebben.
De Refugee Archives Wiki : rommelige vormgeving nodigt niet uit tot verder kijken.
Archief Wiki, de Belgisch-Nederlandse Wiki op archiefgebied lijkt mij nog het meeste perspectief te bieden.
Maar er is in de Grote Wikipedia ook al een lemma gewijd aan Archief, en daar mist een link naar de Archief Wiki.
Ik neem aan de  http://archief.startpagina.nl/  toch ook niet onbekend is in 23-archiefdingenland?
Het internet is eigenlijk zelf één groot Wikiwoud.


Vlad Dracula



Geen opmerkingen:

Een reactie posten