maandag 11 april 2011

Kaarten zijn mijn ding

Toen ik een jaar of 11 was kreeg ik voor mijn verjaardag of was het Sinterklaas? een King-atlas. Een zeer gewenst cadeau, waarin ik ontelbare keren de meest exotische plaatsen en oorden opzocht.
Als kaartbeheerder bij het archief van Arkham ben ik helemaal in mijn element.

De afdeling Sterrenkartografie in het ruimteschip Enterprise heeft dan ook mijn  warme belangstelling.


De driedimensionele holografische projectie van een sterrenstelsel of nevel in het Astrometrics Lab op het ruimteschip Voyger is de droom van elke ruimtekartograaf.


Maar nu  terug naar aardsere zaken: Ding 9 in de 23 archiefdingen namelijk kaartmateriaal.

Google Maps is voor mij allang geen onbekende materie meer, want ik raadpleeg deze functonaliteit regelmatig voordat ik naar onbekende oorden afreis, bij gebrek aan een tom-tom. Wat aardig is dat je op deze manier ook nog eens de plekken kunt bekijken waar je ooit hebt gewoond of bent geweest.
Zo heb ik op Google maps ook een afbeelding gevonden van het huis van miijn overgrootouders in Bussum, gelegen aan de Huizerweg.

In een andere toepassing in Google maps heb ik de plaatsen aangegeven in
Canada en de VS waar tijdens mijn vakanties ben geweest. Het markeren gaat moeizaam. Bij het navigeren duurt het behoorlijk lang voor de kaart is opgebouwd. Idem bij het inzoomen, maar het is eindelijk gelukt. Heeft me een ruim een uur gekost.


Grotere kaart weergeven .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten