vrijdag 30 juni 2023

Familiegeschiedenis : Marengo op de plantage Vier Kinderen

Een tijd geleden kreeg ik de informatie dat mijn overgrootmoeder Frederika Marengo afstamde van Alphonse Marengo. Ik had daarover bericht in een eerdere post. Deze informatie is echter onjuist. Frederika was een dochter van (mijn betovergrootmoeder) Doortje Marengo, zoals blijkt uit de overlijdensakte van Frederika.

Doortje was een oudere zuster van Alphonse. Alphonse was dus een oom van Frederika.

 overlijdensakte Frederika Marengo, 1 maart 1933
Bron 
NL-HaNA_2.10.61_1197_0114-groot

 

Doortje in het slavenregister
Slavenregister_InvNr_30_FolioNr_0934-groot

Amarantha in het slavenregister, Slavenregister_InvNr_30_FolioNr_0932-groot

Jansie in het slavenregister, Slavenregister_InvNr_30_FolioNr_0931-groot


Jansie in het slavenregister

Doortje in het slavenregister

Doortje Marengo 1863

Amarantha Marengo 1863

Amarantha in het slavenregister

Doortje was geboren in 1846. Haar moeder was Amarantha. Amarantha was zelf in 1818 geboren uit Jansie (1781-1861). Jansie was de overgrootmoeder van Frederika. Tot zover heb ik een aantal van mijn voormoeders op de plantage Vier Kinderen kunnen terugvinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten